Vad har du tryckkonserverat idag?

Här diskuterar vi allt som rör tryckkonservering


Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 118
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Just det. Ja, kryddning beter sig inte riktigt likadant när man konserverar, så ibland blir resultatet inte alls så som man tror det ska bli. Och ibland blir det som man tror. Skumt det där, haha. Kul att det gick att använda ändå!

Jijo
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 jan 2024, 11:23

Extrapris på ICA igen 😄.
Det blev både Spicy Pork Chops och även taco-kryddad köttfärs.

Alltid lika bekvämt med färdigmat i skafferiet.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 118
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Oooo, undrar om det var ett nationellt extrapris eller bara på ditt lokala ICA..?

Jijo
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 jan 2024, 11:23

Det var stammispris på fläskytterfilé så det kanske ni har däruppe oxå. Extrapriset på blandfärsen verkar vara lokalt.

Användarens profilbild
Arne
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 dec 2023, 14:24

Idag blev det rödbetor från recept här.
Osaltat.
Inte lika nervöst längre :-)

Lyckades inte lägga in bild.

Bilagor
20241009_151348.jpg
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 118
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Härligt!! Kul, ser fint ut!

m.froding@telia.com
Inlägg: 7
Blev medlem: 23 jul 2024, 20:51

Morötter! Sex 580ml Weckburkar till vinterns middagar
Nu är alla burkar slut men nya kommer snart. Då skulle jag vilja göra tacoköttfärs som jag bara behöver värma. Ska leta upp ett recept på stekt köttfärs med kryddor. Någon som vet?

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 118
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Absolut!

Receptet för köttbullar är i princip samma som receptet för köttfärs. Strunta bara i att forma färsen till köttbullar så blir det bra. Vi har inte själva gjort en beskrivning för det än, men vi får väl göra det framöver helt enkelt.

USDA/NCHFP

Healthy Canning

Köttbullar på Konservgeek

Så om du utgår från köttbullar, stek då köttfärsen lätt som den är istället för att forma den till köttbullar först. Om du tillsätter tacokryddorna när du steker eller om du du tillsätter dem i vattnet/buljongen spelar ingen roll, och jag vet tyvärr inte vilket som blir bäst. Du får testa helt enkelt, om ingen annan här har testat?

Skriv svar