Vad har du vattenbadskonserverat idag?

Här diskuterar vi allt som rör vattenbadskonservering


Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 109
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

eira skrev: 15 aug 2024, 19:53
Jocke skrev: 15 aug 2024, 13:06

Det är bra nog intensivt just nu! :D Men oj vad tillfredsställande i höst och vinter att bara kunna "handla" i sitt eget skafferi.

Helt övertygad om att jag som minst till hälften gör det för att fortsätta leka affär.

Småttingarna blev förresten ursöta. 80/50ml-burkar med pannkakssylt, lingonsylt och aprikosmarmelad. 30 burkar fylldes väldigt fort.
1000018811.jpg

Hihi, det är ju sjukt gulligt om inte annat med de där små. Sen att jag nog skulle käka upp en hel sån burk själv på en enda pannkaksmiddag är väl en annan femma, haha.

Jijo
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 jan 2024, 11:23

Dagens vattenbad…
Zucchini relish enligt https://extension.usu.edu/utah/files/ZucchiniRelish.pdf
det blev 6 burkar till skafferiet.
Gjorde detta förra året och det tog slut rätt så snabbt.

eira
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 aug 2023, 08:59

Jocke skrev: 16 aug 2024, 07:50

Hihi, det är ju sjukt gulligt om inte annat med de där små. Sen att jag nog skulle käka upp en hel sån burk själv på en enda pannkaksmiddag är väl en annan femma, haha.

Jo men det är ju precis det som är planen. En 80ml med lingonsylt räckte perfekt till en lunch med ugnspannkaka, misstänker den blir lagom till gröt med. Den mindre är mer tänkt att bre på macka. Lätt att ta med ut på biläventyr och inga stora burkar att hålla kylda efter öppning.

Passade på att göra två miniburkar med bostonsquash nu när jag körde en omgång idag så jag antar att det blir hamburgsgrillning i skogen till vintern. Måste göra samma med ketchupen nästa gång.

Skriv svar