Presentationstråd!

Här kan vi prata om lite allt möjligt som på något sätt är relaterat till inkokning/konservering


Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 106
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Arne skrev:

En till ny här på forumet som skall försöka komma igång med konservering. (2 år efter införskaffandet.)
Har införskaffat en All Amerikan. en del weck burkar samt de tillbehör jag tror jag behöver.
Sommarstuga i Hälsingland nära Delsbo där jag tänkte håla till med konservering.
Kommer säkert skriva här:-)
Saknar "gamla" forum på detta sättet. Enklare översikt och man kan följa trådar utan avbrott.

Nämen! Välkommen till Delsbo. Det är ju här vi håller hus också.

Grattis till All American och Weck-burkar.

Och ja, gamla forum är riktigt bra egentligen. Synd att så många verkar ha glömt det. Väldigt skönt att slippa en massa algoritmer som bestämmer vad man ska se och inte, ärligt talat.

Användarens profilbild
Arne
Inlägg: 16
Blev medlem: 04 dec 2023, 14:24

Tack för det :-)
Precis.
Höll mycket till på ett forum . Sporthoj.com
Det var så enkelt att navigera runt, hitta gamla trådar med info m.m.
Bara kok konserverat än.

Användarens profilbild
Kim
Inlägg: 27
Blev medlem: 18 jul 2024, 11:24

Hej jag heter Kim och bor i Blekinge. Köpte mig en konserveringstryckkokare för två år sedan för att jag tänkte bli lite mer "huslig" när pensionsdagen så småningom infann sig och fritiden utökades drastiskt. Maken bestämde sig då för att ett litet växthus vore ju också en kul grej. Så detta är första sommaren med växthus och andra året med konserveringsbestyr. Jag försöker hålla mig till väl beprövad kunskap när det gäller just tryckkokskonservering eftersom det är sånt jag vill kunna förvara utanför kylskåpet. Vi har ingen källare och bor i ett 70-tals hus så det finns inte direkt någon naturligt kall plats som man ofta har i äldre hus. Jag hoppas kunna ta del av och dela erfarenheter och recept med er andra på forumet.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 106
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Varmt välkommen! Kul att det händer lite på forumet igen. :)

Skriv svar