Kurs i Hermetesering

Här kan vi prata om lite allt möjligt som på något sätt är relaterat till inkokning/konservering


Användarens profilbild
Arne
Inlägg: 16
Blev medlem: 04 dec 2023, 14:24

Tack för en jättebra genomgång av hur men bevarar mat genom att " konservera" .
Ser verkligen fram emot en mer praktisk kurs senare, men mycket av mina nojor har släppt nu. :geek:

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Härligt! Det var jättekul att ses och prata lite kort. :) Vi ses väl åtminstone i höst då!

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Ja, och för er som inte fattar något alls: Jag höll en föreläsning i Hudiksvall igår kväll där bland annat Arne var med. I sensommar/höst räkar jag kallt med att vi kommer hålla en kurs här i Hälsingland för alla som är intresserade.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Hittills är det 15 personer som anmält intresse! Priset lär landa på ungefär en tusenlapp (lite drygt) och vi siktar på fyra träffar på ungefär fyra timmar vardera. Vi återkommer på bloggen när allt är spikat och klart och anmälan ligger uppe. Men det lutar åt att det blir på lördagar i slutet av augusti och under september.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Liten uppdatering. Lokal är troligtvis ordnat (i Hudiksvall), men vi väntar bara på den sista bekräftelsen innan vi kan gå ut med all info.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Lokal är klart, och alla som anmält intresse har fått en länk! Lite senare kommer det bli offentligt för alla andra också.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 91
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Någon här som kommer på kursen i augusti/september utöver Arne? Än finns det platser kvar!

https://www.studieframjandet.se/gavlebo ... praktiken/

Skriv svar