Jag har en All American 910 som jag skulle vilja få tag på en eller två extra 'brickor' - canning racks - till. Jag skulle vilja ha dem för att kunna ångkonservera små marmeladburkar i flera lager (alltså utan tryck).Problemet är att t ex HomeLoft, där jag köpte apparaten, inte säljer lösa brickor till 910:an, och All American själva, som säljer rätt storlek, levererar inte internationellt. Jag kan hitta tänkbara alternativ via nätet - ex via Joom https://www.joom.com/sv/products/62b590 ... 01fab81c8d - men gillar inte riktigt att handla från såna sajter.
Så - är det någon som har tips på andra sajter eller lösningar?
Canning racks - mellanbrickor
"Människan är inte rationell, hon är rationaliserande." -R.A. Heinlein
Absolut! Ebay.com eller Amazon.com är nog dina enda alternativ om du vill ha original. Grattis till en fin tryckkonserverare i alla fall! 910:an är en söt liten rackare.
Egentligen finns det inget krav på att du måste ha specifikt All Americans egna rack om du tycker det är meckigt. Du behöver ett som är (max) 9,5 tum, vilket är cirka 24 cm. Vi har tyvärr ingen så liten på Konservbutik.se, men det finns kanske på Amazon.se? Sök på "canning rack"!