7/5 -23 Kommande recept på bloggen

Nyheter från oss på Konservgeek


Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 66
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Än är det ingen som skrivit här på forumet utöver oss två, men jag kämpar väl på i hopp om att någon vågar sig på en diskussion här framöver.

Igår gjorde vi "apple pie filling", alltså färdig fyllning till äppelpajer. Amerikanska sådana såklart, men vi tänkte se hur det funkar att ha det till exempelvis en smulpaj också. Vi svämmar över med äpplen på hösten från våra träd, men man har så lite tid då att man inte kanske vill experimentera alltför mycket med saker man inte redan testat förr. Så det blev lite köpeäpplen för att se hur just äppelpajsfyllningen blir. Det luktade gott om inte annat! Receptet kommer framöver om inte alltför lång tid.

Jag har även inhandlat det som behövs för en gulasch på burk. Kom över lite billigt kravkött, så jag passade på. Gulaschen har vi dock inte gjort än, så det kommer sannolikt läggas upp efter pajfyllningsreceptet.

Petra
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 aug 2023, 17:18

Såg receptet och är sugen. Också massor med äpplen. Dock är det lite väl stor förpackning på de där flingorna. Får se, tänker att jag kanske provar utan.
Gjort äppelmust i trädgårdsföreningens mustmaskin idag. Ska inte konservera den men pastörisera.

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 66
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Antar att du tänkte på Maizena Snowflake? Ja men eller hur. Det visade sig dessutom att det inte ens går att beställa det som privatperson. Trist...

Vi gjorde äppelmust härom veckan. I år testade vi att konservera istället för att pastörisera (som vi gjort tidigare år), och vi tycker faktiskt det smakar som vanligt.

Skriv svar