Matlåda i burk

Här diskuterar vi allt som rör tryckkonservering


Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Arne skrev: 29 jan 2024, 13:36
Jocke skrev: 07 maj 2023, 07:39

Än är det bara vi två som ens skriver något här på forumet, men jag kämpar på. :)

Hoppas fler hittar hit. :-)

Ja eller hur. :) Det är ju fler som hittat hit sedan jag skrev det där dock, och det är ju kul. Vore dock extra kul med daglig aktivitet!

Dottersröd
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 apr 2024, 08:44

Nu har jag gjort mitt första skjuta skarpt läge i min Konserverings kastrull inköpt från Gjordnära, det blev
14 Gulash burkar (ej smakat ännu, men Gulash är en av mina favorit maträtter)
6 Pulled pork (magisk god) bara att skicka med gubben lite grönt och pitabröd eller vanligt bröd sen är han mer än nöjd.

Jag konserverade i honungsburkar och det funkade bra, dock var en Pulled pork öppen när det var klart så det får bli middag idag.
Week burkar har jag men när jag provade fösta gången med vatten i glasburkarna hade botten spruckit på en av dom, misstänker att ngn av de vuxna barnen har varit lite orädd med burkarna när jag skickat med som matlåda ( undviker plastbukar ). så nu får jag testa alla mina week med vatten för att se att de är oskadda innan jag kör skarpt med dom.

En liten undran med recept på matlådor, skulle det vara möjligt att få några fler översatta till svenskt recept på sidan. Visst man kan kika på de olika amerikanska sidorna men som nybörjare skulle det kännas tryggare att få lite färdiga direktiv då man är lite nervös att göra fel.

Tack för en kanonfin sida med mycket bra information
Med vänlig hälsning, Marita

Användarens profilbild
Arne
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 dec 2023, 14:24

Jocke skrev: 07 maj 2023, 07:39

Än är det bara vi två som ens skriver något här på forumet, men jag kämpar på. :)

Hittade billigt krav-kött på mataffären igår, så planen är att göra gulasch någon dag framöver. Lär bli ett recept skrivet på samma gång.

Maskinen står i säkert förvar, köpte liksom en dröm.
Gjorde detsamma när jag köpte kajak, paddlade inte första året men fick sen ändan ur så nu paddlas det.
Blir nog en till som skriver när jag vågat börja.
Ser fram emot en kurs. Är ju lite av en hamster så det här är ju min grej har jag fått för mig :-))

Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 feb 2023, 22:08
Ort: Delsbo
Kontakt:

Dottersröd skrev: 21 apr 2024, 09:16

En liten undran med recept på matlådor, skulle det vara möjligt att få några fler översatta till svenskt recept på sidan. Visst man kan kika på de olika amerikanska sidorna men som nybörjare skulle det kännas tryggare att få lite färdiga direktiv då man är lite nervös att göra fel.

Tack för en kanonfin sida med mycket bra information
Med vänlig hälsning, Marita

Vad kul att höra om ditt lyckade resultat!

Vi kämpar på med recept generellt. Planen är väl att försöka hinna med chili-con-carne någon gång framöver. Om du hittat något amerikanskt recept du vill att vi testar är det bara att säga till! :)

Skriv svar